הלוואה לעסק קטן

אחוזי הצלחה
0 %

הלוואה לעסק קטן

לעסק יש הרבה הוצאות. הרבה מאוד הוצאות. יש הוצאות חד פעמיות של הקמת העסק, קנייה של מקום ויש הוצאות שוטפות של חידוש מלאי, תשלומים לספקים ועוד. לא חסרות הוצאות! אחת הדרכים להתמודד עם ההוצאות של העסק בעיקר בהתחלה או לפני קפיצה גדולה בעסק היא לקחת הלוואה. הלוואה לעסק קטן היא הלוואה מוכרת ונפוצה מאוד בקרב בעלי עסקים קטנים והיא בהחלט מאפשרת מרווח נשימה ואפשרות להתאפס כלכלית על העסק.

איך מבקשים הלוואה לעסק קטן?

שלושת הסיבות העיקריות שבעל עסק יגיש בקשה לקבלת הלוואה לעסק קטן הן- הקמת עסק, גדילה של העסק ופערי תשלום. תחת שלושת הסיבות האלה נופלות כל תת הסיבות לבקשת הלוואה לעסק קטן בכדי שימשיך לפעול וגם יגדל.

למה מבקשים הלוואה לעסק קטן?

הסיבות שהוזכרו הן הסיבות העיקריות שכן בגינן יש צורך בסכומי כסף גדולים למדי שלא תמיד יש לעסק קטן, בטח שלא לעסק קטן בתחילת הדרך. אפשרות אחת היא לוותר על הרעיון של הקמת העסק, או לא להגדיל את הפעילות של עסק קיים, ואפשרות שניה , הגיונית יותר, היא להגיש בקשה לקבלת הלוואה לעסק קטן.

יזם שהחליט שהוא פותח חנות, בעל רשת שרוצה לפתוח סניף חדש ולרכוש מלאי או עסק שקיים ומתגלגל אבל גילה שיש לו פערי תשלום גדולים לגשר עליהם בתקופה הקרובה- כל אלה הן סיבות של עסקים קטנים להגיש בקשה להלוואה לעסק שלהם.

הקושי בקבלת הלוואה לעסק קטן

הקושי הגדול שעסק קטן נתקל בו הוא שאין לו בטחונות וערבים או נתונים פיננסיים טובים מספיק בכדי שהבנק יאשר לו את ההלוואה. כמו כן מדובר בתהליך בירוקרטי שיכול לקחת זמן ולא תמיד זורם בקלות בעיקר אם מגישים את הבקשה לקבלת הלוואה לעסק קטן באופן עצמאי. מהקושי הזה אנו למדים שני דברים חשובים- האחד, שלא חובה להגיש בקשה לקבלת הלוואה לעסק קטן רק מהבנק מכיוון שיש מספיק גופים חוץ בנקאיים והשני, שמומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע טרם הגשת הבקשה להלוואה.

הלוואה לעסק קטן

ההמלצה היא כאמור להגיש את הבקשה לקבלת הלוואה לעסק קטן דרך אנשי מקצוע שידעו לבחור עבורכם את מסלול ההלוואה הרלוונטי, את הסכום הנדרש וגם לבצע השוואה בין הגופים המלווים. כאשר פונים לחברה חיצונית לסיוע בהגשת הבקשה להלוואה יש לקחת בחשבון שהשלבים יחסית זהים בכל הגופים שמציעים הלוואה לעסק קטן עם שינויים קטנים ולכן יש לשים לב לכל שלב ופרט ולקרוא את האותיות הקטנות.  בשלב הראשון נפגשים אם איש מקצוע מהחברה והוא יבדוק איזה סכום אתם צריכים ולאיזו ניירת אתם זקוקים. הוא ינחה אתכם אילו טפסים להביא לו ומה למלא והיכן לחתום. לאחר מכן תוגש הבקשה דרך אותה חברה וזאת לאחר בירור של תנאים והשוואת הגופים המלווים ובחירת הגוף הרלוונטי עבורכם. לאחר קבלת אישור ההלוואה איש המקצוע של החסרה לא עוזב אתכם אלא יושב אתכם לצורך בניית תוכנית כלכלית ועסקית לעסק שתשמור על תזרים מזומנים חיובי ותסייע לו להחזיר את ההלוואה במהירות  ולעסק להמשיך להרוויח.

מדוע כדאי להגיש בקשה לקבלת הלוואה לעסק קטן?

רבים חושבים שהלוואה היא מיותרת או התחלה של מעגל הלוואות שלא נגמר. גם ככה הרי מדובר בעסק קטן עם הרבה הוצאות ולכן כל הכנסה היא חשובה. אך האמת היא שבנושא הלוואה לעסק קטן- מדובר בטעות. הלוואה לעסק קטן יכולה להיות הפיתרון שאותו העסק צריך ומה שיציל אותו מקריסה או מכניסה למינוס נגרר. במידה ולוקחים את ההלוואה ובמקביל לומדים להתנהל כלכלית נכון ולייצר הכנסות ותזרים מזומנים חיובי, אין ספק שתצליחו לתפעל את העסק. 

הסיבה העיקרית להגשת בקשה לקבלת הלוואה לעסק קטן היא בשביל להקים עסק חדש. אן יש לכם רעיון שאתם בטוחים שיצליח, אם יש לכם חלום שאתם רוצים להגשים- אבל אין לכם את ההון הראשוני לצורך כך, אתם צריכים הלוואה. לנקודה זו כדאי להגיע עם תוכנית עסקית ולאחר בדיקת כדאיות של העסק.

סיבה נוספת להגשת בקשה לקבלת הלוואה לעסק קטן היא כאשר העסק כבר קיים אך גדל. אם אתם רוצים לפתוח סניף חדש, להגדיל או לשפץ את הסניף הקיים, לרכוש מלאי חדש או לצאת בקמפיין שיווק ופרסום גדול- אתם צריכים כסף. מדובר בכסף שהינו השקעה עתידית שכן ברור לכם שתקבלו החזר על ההשקעה וגם רווח ולכן חשוב לקחת סכום שיספיק לפעילות המתוכננת.

סיבה נפוצה נוספת להגשת בקשה לקבלת הלוואה לעסק קטן היא כאשר יש פערי תשלום בעסק. כל עסק פועל יודע שתמיד יש פער בתשלומים כי הרי קודם משלמים לספקים על הבחורה ורק אחר כך, לפעמים הרבה אחר כך, מקבלים את הכסף מהלקוחות. במקרים כאלה נוצרים פערי תשלום  שיכולים להיות גדולים מדי ויש לגשר עליהם. ניתן לעשות זאת על ידי הלוואה שתסגור את פערי התשלום לתקופה מסוימת ותאפשר להחזיר את הסכום במלואו ולהמשיך לתפעל את העסק לאחר קבלת הכספים.

לא משנה מה הסיבה שבגינה לקחתם את ההלוואה- יש להחזיר אותה. בכדי להיות בטוחים שתוכלו לעמוד בהחזרי הלוואה לעסק קטן מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע, לבנות תוכנית עסקית כלכלית ולבדוק את אפשרות ההחזר החודשי של העסק שלכם שלא תמצאו את עצמכם מגישים בקשה לקבלת הלוואה נוספת לסגירת ההלוואה הנוכחית.

מלאו את השאלון הבא ונציג יצור איתכם קשר בהקדם:

לחיצה על כפתור "העבר למומחה" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "קבוצת פתרונות פיננסים" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר מדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

מלאו את השאלון הבא
ונציג יצור איתכם קשר בהקדם:

לחיצה על כפתור "העבר למומחה" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "קבוצת פתרונות פיננסים" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר מדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.